どうもカゲロウです。

今回は笑いよりも感動よりの話でしたね。素晴らしい内容でしたが、顔芸とベストガール瞳がいなかったのが残念ではありましたね。

それではさっそくですが、アニメ「ヒナまつり」第6話に対する海外の反応で英語の勉強をしていきたいと思います。

r (1)
参照元:https://goo.gl/vUj5mc






海外の反応(ブログ主の注釈コメは緑字)

・新田の母親と妹・・・・非常に個性的なキャラクターだったな。ベストガールのアンズが前よりも安定した生活を手に入れたようで良かった。アンズの心の中には出会った人たちが今も生き続けているんだ・・・(泣)
Nitta's mom and sis certainly are....colorful characters. And good for you best-girl Anzu. Getting a more stable life, while keeping those you knew alive within your heart...sniff.
r (9)

なんかこうやって書くとあのホームレスの人たち死んじゃったみたいに聞こえる

colorful character=非常に個性的な人物
sniff=鼻をすする 匂いをかぐ






・ヒナが壊れたロボットになってて笑ったwww
そして、新田、お前はヤクザかもしれないが、母親に嘘なんかついて恥ずかしくないのか?w
エビチリのところでの新田の家族の思い込みは面白かったw
それからアンズを見ていたら色んな感情がまた溢れ出てきてしまった。

Hina is a broken robot,lmao.
And damn Nitta,you may be a Yakuza,but aren't you ashamed to lie to your mother ? XD The imagination of his family during the chili shrimp part was hilarious,tho.
Anzu segment gave me all kind of feels again.

そういえばエビチリのチリって意識してなかったけど英語のchili pepperとかchili sauceのチリですね。そう考えるとエビチリってある意味和洋中の混合料理かなw


・新田の家族のパートめちゃくちゃ笑ったw
アンズはいずれあのホームレスグループから離れることになるのだろうと考えていたが、今その時がきた。

The part with Nitta's family was funny as hell lol.
I was actually thinking if Anzu will ever leave that hobo group, and here it is.
ホーボー(Hobo)は、アメリカで19世紀の終わりから20世紀初頭の世界的な不景気の時代、働きながら方々を渡り歩いた渡り鳥労働者のこと。ホームレスのサブカルチャーの一員。 (wiki


・ファンタスティックなエピソード。
前半はすごく面白かった。新田が勝手にヒナの生い立ちをでっち上げ、色々練った話をして家族を感動させようと頑張っていたところは最高だった(^∀^)
そんな新田も、ヒナが一生懸命新田の嘘をフォローしようとしてるのを見て感動しているところが面白かった。
新田がヒナを自分の娘だと宣言するところは良かった。
そして、後半パートがあんなに感動的で感傷的なエピソードだとは予想していなかった(T_T)
仲間を大事に思うアンズはとても優しい女の子ですね。
彼女の新しい保護者はとてもいい人たちだった。そして良いアドバイスを彼女に与えてくれた。アンズとホームレスの人たちは永遠に彼らの心の中で生きている。
最後の涙でいっぱいの笑顔(T_T)
アンズのこれからの生活はどうなるのだろうか。ヒナと瞳のいる学校に通うようになったら素敵だろうなぁ。

Fantastic episode.
The first half was hilarious, Nitta making up those backstories and trying to move his family with all the tear jerking plot twists. Epic. XD
Nitta being moved by Hina trying to cover for his lie was pretty hilarious too.
Was nice to see Nitta state that Hina was his daughter.
I did not expect the second half to be so moving and emotional. T.T
Anzu's such a sweet girl, caring for everyone. :(
Her new guardians are really nice people, real nice advice that her guardian gave her. Anzu and the homeless people will live in each other's hearts forever. :(
That tearful smile at the end. T.T
Wonder what Anzu's life is gonna be like from now, it'd be nice if she went to school with Hina and Hitomi.

guardian=保護者 守護者 ガーディアンって書くとなんか強そう



・前半パートは、ヒナを新田の家族に紹介するという話でとても面白かった(^Д^)
後半パートがアンズの話とは予想していなかった。とても感傷的で、切ない気持ちになってしまった(´;ω;`)
彼女はホームレスの人たちと離れることになったが、彼女は彼らのこと、そして彼らと過ごした思い出を決して忘れない。そしてこれから彼女の新しい生活がはじまる。中華料理屋の夫婦はとても親切で、アンズのことを心から歓迎してくれているようだ。
アンズがあの中華料理屋の娘として新たな生活を楽しんでくれることを願っている。

For the first half, Hina was introduced to the Nitta household, and it was hilarious. :'D
Wasn't ready for the second half with Anzu's story. It was very emotional. So much feels. ;-; She leaves the hobo group but she will never forget them & all the memories she shared with them. And thus begins a new chapter in Anzu's life. The old couple look very kind and they welcomed Anzu with open arms. I hope Anzu will enjoy her new lifestyle in the couples' restaurant. :')
eds

with open arms=「両手を広げて」そこから転じて「喜んで」「心から」という意味にもなります


・笑ったと思ったら泣いていた。
1つのエピソードに2つの異なったストーリーをいれてくるこのアニメに出会えてとても嬉しい。

I laughed and cried
2 different stories in one episode glad i found this show

文法的にどうなってるんだ?って思ったけど感覚で訳しました


・アニメを見て泣いたのなんていつぶりだろうか?前回泣いたのがいつだったか本当に思い出せない。だが今回泣いてしまった。本当に感傷的すぎるエピソードだった!
コメディアニメでこんな風に笑いと泣きを1つのエピソードにいれてくるなんて思っても見なかった。
5点中5点

I don't really remember the last time I cried seeing anime but this was too emotional!
Never thought that a comedy focus show could mix this feelings from laughing to crying in the same episode, that's quite something..
5/5

quite something=素晴らしいもの 大したもの



・前半は新田の家族の話だった。新田が必死に過去をでっちあげようと頑張っているのに、ヒナがそれを理解できず、「私、安達ヒナ。13歳でーす」と言うところが面白かった。
それからアンズの後半パートはとても悲しい気持ちになってしまった。

The first half with Nitta's family was funny.Nitta trying to coming with backstories and Hina failing to understanding and "I'm Adachi Hinata. I'm thirteen..."
Then the second half with Anzu was so feelsy.
r (3)

feelsyはちょっと調べたらfeelsの強化版みたいな意味のようです。(UrbanDicionary以外に意味が載っていない上に、最後の部分がうまく訳せなかったので今回は翻訳なしで・・・)

ちなみにfeelsの意味がこちら

1. “The feels”

意味: 「悲しい気持ち」:「(うまく言い表せないけど) 強い感銘を感じること」

“The feels” は “Feelings (感情)” のスラング表現です。感動ドラマを見たあとに悲しい気持ちになったときや、強い感銘を受けて言葉が出ないようなときに起こる感情を表現したいときに使われます。([スラング英語]2016年最新版!流行アメリカンスラングベスト 11!



・このエピソードで唯一の問題は、展開が早すぎるということだ。
漫画では、アンズが数週間から数ヶ月に渡ってホームレスをやっていたような描写がされており、それにより彼女とホームレスたちによる絆に説得力を与えている。
一方で、アニメの場合、アンズが数日から数週間程度しかホームレスをやっていないように見える。

the only problem i have of this episode is the fact that the pacing felt too fast
on the manga it feel like anzu've been homeless for like several weeks to months which lead her bond toward the other homeless strong
meanwhile the anime made it seem like anzu only homeless for several days to weeks


・このアニメを最初見始めたとき、こんな切なく悲しい気持ちになるなんて思っても見なかった。
wtf I didn’t expect so much feels from this anime at the start..


・このアニメには素晴らしい点がたくさんある。コメディショーというのは、ブザマだったり変な動きをして笑いを取ったりするものだが、それと同時にこんなに切ない気持ちにさせてくれる(コメディショーという)ものは多くはない。
so many good things about this anime. all comedy show has its awkward scenes, but not many has this much feels


・今回このエピソードに2回やられた。
前半パートは愛らしすぎた。新田は2018年アニメ最高の父親だな。どうか間違いであってくれ、なに、否定できない?そりゃそうだろう。
後半パートは・・・実のところ見るのが怖かった。漫画で既にたくさん泣いてしまったからだ。そして、アニメではさらに酷く泣いてしまった。
(これを書いている)今も泣いている。ベストガール・アンズが悲しんでいる姿は見るに堪えない。だけど、アンズにはちゃんとした家がようやく見つかった。全てはうまくいっていると思う・・・
This episode killed me two times.
First part was way too adorable. Nitta is the best dad of 2018, prove me wrong. What, you can't? Obviously.
Second part of this episode... I was afraid of watching this. Manga alone made me cry a lot. And animated version was even worse, I'm still crying, to be honest. I can't stand seeing Best Girl Anzu sad... But she has home now, everything's going to be okay...
r (5)


・アンズばっかにフォーカスをあてすぎと考えている自分は少数派なのかもしれないな。漫画のほうは詳しくないけど、だんだんと新田とヒナの話よりもアンズのホームレス生活ばっかにフォーカスを当て始めているように感じ始めた。今回は前回ほど笑えるシーンもなく、今までで一番つまらない回だった。新田の家族が見れたのは良かったけれど、逆に言うと良かったのはそこだけだった。

I'm probably in the minority in this thinking that Anzu gets way too much focus, I'm not familiar with the manga but it's starting to feel like her homeless life gets more focus than Nitta and Hina, definitely Nitta more so than Hina.
This episode didn't have as much LOL moments as the previous ones did so it's probably my least favorite. It was nice seeing Nitta's family but that's about it what I liked.



・このアニメを見るのは笑うためであって、泣くためじゃない!

I came here to laugh, not cry!


・このアニメはとても混乱する。最初狂ったように笑ったと思ったら、次は泣きそうになってた。アンズを守ってください。どうかアンズを守ってください。
This show is so confusing. One second I'm laughing hysterically, the next I'm on the verge of tears.
Protect Anzu. Just please protect Anzu.

on the verge of=今にも~しようと



・今回のエピソードは要するに最初の半分は男子高校生の日常で、もう半分はヴァイオレット・エヴァーガーデンだな。私の言いたいことわかってくれる人いるかな。
このアニメを見ながら、他にこんな構成のアニメを探そうとしたけど思い起こすことは出来なかった(笑)

man, this episode was basically one-half of Danshi Koukousei no Nichijou, one-half of Violet Evergarden, if anyone knows what I meant by that
I don't recall making this kind of order when watching this episode....LOL


・前半のヒナが新田の家族と初めて会うシーンはすごく面白かった。新田の家族はとても陽気な人たちだな。そして、後半はとても切なくなってしまった。彼女に色々なことを教えてくれた人たちがいなくなり1人寂しくなっているアンズを見るのは悲しかった。でもそれから、アンズはホームレスの人たちと素晴らしい関係を作り上げたのだからひとりぼっちなんかじゃないということに気づいた。これからあの夫婦のもとでアンズには幸せな生活を送ってもらいたい。
Hina meeting Nitta's family for the first time was hilarious. They are quite the lively family. So much feels in the second half. It was sad to see Anzu feel so lonely without the people that taught her many things, but then realized she's not so lonely. She developed a great relationship with them. I hope she has a happy life living with that couple.


・もう半分が終わってしまったなんて信じられない。あとたった6話しか残されていない(泣)

Cant believe half of thiz series is finished. Only 6 episodes left. *Sob sob*

sob=すすり泣く



・もう6話が終わってしまった。時間が経つのが早すぎる。こんなに早く終わってほしくない(╥﹏╥)
前半パートは何が起こるのか知っていたのだが、それでも
(漫画で笑ったところと同じところで)笑ってしまった(^Д^)
いずれにせよ、村川梨衣はアンズを完璧に演じている。とりわけ泣いているところはすごかった。きっとこれから彼女には仕事のオファーがたくさん来ることになるだろう。
エンディングを変えたのはいいアイデアだ。あちらのほうが
(「鮭とイクラと893と娘」よりも)今回の心温まる雰囲気にあっている。甘くほろ苦い(個人的には辛い)別れで今回のエピソードは終わった。今回、指揮した監督は確かに有能だ、称賛を受けるに値する。
6 eps damn, time flies so fast i don't want this to end so quickly ‎(╥﹏╥)
I know what's going to happen but i laughed my ass off all the same through the first part ffs XD
Anyhow Murakawa Rie nailed it on every Anzu scene, especially the crying part, i bet she'll get a lot of recommendation from now on
It was a very good idea to change the ED (judging by the mood) instead of using the first one since that one is more to a heartwarming atmosphere, but this ep ended with a bittersweet (more bitter imo) farewell. The director is indeed clever, worth the credit too.


・アンズを守らなければいけない

MUST PROTECC ANZU

PROTECCはどうも誤字じゃなくて、まだ日本での解説も見つからない最新のスラングっぽいです(調べるとEarth-Chanっていう地球を擬人化した女の子がヒットしてこれとなにか関係あるっぽいのですが深追いするとわけがわからなくなるのでここでは割愛します)。

下の単語の説明を見てもイマイチよくわからないのですが、要はプロテクションの最高の形を表す(The highest form of protection)単語だそうです

protecc
The highest form of protection, TO SAVE and PROTTECC with just and gentle grace.
Left to right, beginning and end together.(UrbanDictionary)



・今回は目まぐるしい展開だった。前半は面白く、後半はこちらの感情を揺さぶるエピソードだった。
今になってようやくみんなが言うアンズちゃんが最高の娘という意味が理解できた。彼女はどんな犠牲を払っても守らなければいけない存在だ!!

What a roller coaster of episode, first half is funny and then it plays with my emotion..
ah now i get it why people keep saying Anzu-chan is the best daughter, she should be protected at any cost..!!


・前半は楽しく、後半は甘くほろ苦い、素晴らしいエピソードだった。
新田の家族大好き。自分も彼らとお酒を飲みたい。

Great episode with a very fun 1st segment and a very bittersweet 2nd segment.
I love Nitta's family. I would love to have a drink with them.


・アンズのところ見ていたら目に涙が浮かんできた。

Anzu's section brought tears to my eyes
r (6)
なぜかここが一番泣けた


・ついに新田の家族に会えた・・・新田はなにかしら責任を取る覚悟を決めたようだな・・・そしてもう1人の女の子はもうホームレスじゃなくなったのが嬉しい

finally meeting the family... now that was something nitta taking responsibility... and glad the other girl is not homeless anymore


・後半パートでとても悲しい気持ちになってしまった。クソ
The feels hit me hard in the second half, damn.


・ベストエピソード。後半はすごく感傷的だった。
Best episode so far. The second half was just so emotional.


・最初笑ってみていたのに最後は泣いていた。
I started laughing but ended up crying


・このアニメには本当に驚かされる。個人的にこのアニメに全く期待しないで見始めたこともあってかさらに良い印象を持っている。素晴らしいエピソードだった。
This anime is awesome. That's made better by the fact that I expected absolutely nothing from this anime. Great episode.





おわりに

コメントでも言われてましたが後6話で終わりかぁ。2クールだったら良かったのに

あと、アンズのエピソードを見る限り詩子さんってかなりいい人なんじゃないのかな?って思った。自分と全く関係ない人間にあんな親身になって色々世話を焼いてくれる人ってそんなにいないと思う。前にホームレスの炊き出しボランティアもやっていたし、瞳のときのあのクズキャラはなんだったんだ?w


アリのところ個人的に一番笑ったのに誰も触れていませんでしたね(泣)。