どうもカゲロウです。


アニメ「無限の住人-IMMORTAL-」第2話に対する海外の反応で英語の勉強をしていきたいと思います。


凶アンド名セリフキタ━━━━(゚∀゚)━━━━!!と言っても実のところアニメ見てて「あったなぁこんなセリフ!」って思い出したクチなんですけどねw
w
「この程度の逆境には・・・この程度!」
参照元:reddit mal




海外の反応(ブログ主の注釈コメは緑字)

・ハードコアモードのどろろを見ているかのようだ。
like dororo on hardcore mode

ハードコアには色んな意味がありますが、下のような意味で使われているのだと思います。

〈俗語〉 ことさらに激しい、危なかったり奇抜だったりで刺激的な、外見が暴力的な、強烈さや危なさがカッコいい


↑のコメントへの返信
沙村広明の作品ってのはそういうものだよ。
That's Hiroaki Samura for you

that's A for you=Aとはそういうものだよ ※for youは特に訳さないようです。





・本当にこの作品が好きになりつつある。万次、凜と暴漢たちが戦っている一方で、別の男が根源の赤とはなにかを考えているところは面白かった。
オープニングと全体の雰囲気が好きだな。そして凜がめっちゃ可愛い。
「兄ちゃんのバカ」
うん、凜は10点中10点満点
津田健次郎の声をまた聞くことができたな。今度はポリスマンじゃないが。
2話まで見た印象だと、この作品はenemy of the weekになりそうな気がした。その考えが間違っていることを願っているけど残り22話を見てみよう。
I'm really liking this, the fight between Manji, Rin and the thugs while the other dude was thinking about the proper red color was fun.
I liked the OP and the atmosphere in general. And Rin is such a cutie.
"Nii-chan no baka."
Yup, she's a 10/10.
We get to hear Kenjirou Tsuda again, not as a policeman now though.
From the two episodes I got the feel that this will be enemy of the week, hope I'm wrong but there's 22 episode left to see.

enemy of the weekが意味わからなすぎたのでそのまま英語を載せました。カットしても良かったのですが、前後の文章を見るとなんとなく言いたいことがわかりそうなので(けどわからない)一応載せます。わかる方いたら教えて下さい。


↑のコメントへの返信
漫画は読んだことないのだが、どうやったら1巻500ページある10巻以上に渡る作品を24話で収められるのかその方法がわからない。そしてスタジオは最後までやると言っている。
Personally, I have not read the manga but I have no clue how they are going to fit 10 or more volumes of 500 pgs in 24 eps and they studio said they r doing a complete story


↑↑のコメントへの返信
漫画をチェックしたところ、アニメ1話では漫画の0話と1話、アニメ2話では漫画の2話と3話をアニメ化していた。アニメ1話で漫画2話をやるつもりなら24話で全てをアニメ化するのは到底不可能ということだ(ちょっと注意が必要なのは漫画1話はとても長い、一番短かった3話でも55ページもある)。
これを光の速さで進めずに最後までアニメ化をしたいなら少なくとも3期か4期までは必要になるだろう。
I just checked the manga, first episode adapts a bit of chapter 0 and chapter 1, the second episode chapters 2 and 3, so there's no way that this 24 episodes will adapt everything if they're going with 2 chapters per episode (and it's a bit tricky because chapters are really long, the shortest being chapter 3 which has 55 pages).
This has to get at least 3 or 4 seasons to complete the story if they don't want to rush it at the speed of light.


↑↑↑のコメントへの返信
いつもやってるように彼らはまるごと1つの編を飛ばしてしまうことだってできる。今回の話はストーリーの基本となる導入部分なのでメインキャラをちゃんと紹介したが、それでさえ急ぎ気味だったな。
They can always just skip entire chapters and arcs, which I could see them doing. These introductory chapters are the basis of the story and introduce all the main players though, so they have to keep them, even if rushing through them.



↑のコメントへの返信
ハハ確かに可愛い、だがまだ16歳なんだよな、もうちょっと年上かと思った。
haha yeah but damn only 16 thought she was a bit older than that


↑↑のコメントへの返信
うん、同じこと思った。彼女が自分の年齢を言うまではもっと大人にみえた。
Yeah, I got the same idea, she seemed like an adult before saying her age.





・今回の物語の展開は間違いなく奇妙なペースで進行したが自分にはしっくりきた。このアニメにこんなにもコメディが詰め込まれているとは思いもしなかったが、そこが良かった。今のところ全部が全部いい感じだ。
Defs a weird pacing but I can get with it. Really didnt expect so much comedy, but I dig it. All in all good so far.

I can get with itは文の流れから憶測で訳しました。

Defs=definitely



↑のコメントへの返信
自分もあんなにコメディがあるとは思ってもいなかった。こんな感じのダークな作品なのに大笑いしてしまった(笑)
Me neither, I laughed quite alot for a dark show like this lol



・Party: is no longer over

どろろのオープニング「火炎」の歌詞の一部、party is overの改変です。なぜかこの歌詞が海外勢に大人気でどろろ放映中は毎回ことあるごとにネタにされていました。




↑のコメントへの返信
これはどろろを見ていた人たちにとっての二次会アニメだな!
It is the after party people!

after-party=二次会という意味なので上のように意訳してみました。



・こんなダークな作品でさえ面白い場面がそれなりにあったな。
22ww (3)
「生後まもなく高尾山に捨てられ、以後親切な猿に育てられましたと言った感じだな君は」
津田健次郎の声はあらゆるアニメ作品にとってありがたいものだな。
オーノー、凜は間もなく殺されるんじゃないか?そして万次が逸刀流を追いかけるモチベを得るとか?
なぜアニメの世界では刃を舐めることが「このキャラクターは病的なまでにねじれたクソ野郎です」というサインになったのか?
e (1)
万次や凜が敵と戦っているところと、先生が自分の工房にこもって色彩理論について熟考しているところが平行して進むところがすごく良かった。
色についての難問は、彼らの出血によって解決したってことでいいんだよね?
この場面と彼がショックで息が切れを起こしたところで腹が捩れるほど笑ったww
22ww (5)
うぉー喉に刀が刺さったところの声優の演技は最高だったね。
e (2)
「あの・・・ひとつ教えて・・・これ誰?」
この画像が大好きだ
22ww (4)
それから血塗られた絵にマッチカットするところはファンタスティック。
22ww (2)
凜が死ななくて良かった。
ワァオ、サウンドトラックの方もファンタスティックだね。戦闘中に流れる落ち着いたジャズの曲は驚くほど素晴らしかった。
このアニメは今のところファンタスティック。これから先の話が楽しみ。凜の声の人はアズールレーンでプリンツ・オイゲンの声もやっているね。すごい。
Even this dark series seems like it'll have its share of funny moments
Tsuda Kenjiro is a blessing to all anime
Oh no, this girl is gonna get killed soon, isn't she. To give him the motivation to join up and go after these guys?
Why is licking your blade the universal anime sign for "this character is a sick twisted bastard"?
I love this juxtaposition of the fight going on while sensei just sits in his studio contemplating color theory. The solution to his color dilemma is gonna be the blood of one of these guys, right?
This moment and his horrified gasp had me in stitches
Whao, that voice acting when his throat gets pierced is top-notch.
Wow, I love this shot, and the match cut to the blood-soaked painting is fantastic.
I'm so glad that girl didn't die.
Wow, okay, this soundtrack is seriously fantastic. The chill jazz track during the fight is awesome.
This show is fantastic so far, can't wait for more of it. Rin's voice actress is also doing Prinz Eugen in Azur Lane! Awesome.

juxtaposition=並置 並列 横に並べて置く

stitch とは、縫い目のことですが、脇腹の差し込み痛という意味もあります。
be in stitched や keep in stitches として、おなかが痛くなるほど笑う、コントロール不可能なほど大笑いする/させることを意味します。
http://www.ihcway.com/1day/20160514130512.html

マッチカットとは




・関智一の演じる絵師はひとつひとつ細かい点までピッタリあっていた、彼は以前のアニメ化のときは万次の声を当てていたのに。
Pretty neat detail that Tomokazu Seki voices the painter, when he voiced Manji in the previous anime adaptation.


↑のコメントへの返信
あと関智一は大好きな声優の1人ではあるのだが、前回ビィートレインによるアニメ化の際に彼が演じた万次役は非常に素晴らしいというわけでもなかった。津田健次郎が演じる万次役(実のところトレーラーを見た段階では特に響くものなかった)を聞くのに備えて改めて見直してみたのだが、そしたら関智一の方の万次の声は、若すぎるし普通すぎる、そして喋りが流暢すぎる。これはつまり関智一のようなアニメ界における宝でさえ、それを輝かせるためには適切な配役をしなければいけないことを示している。
あと津田健次郎に関して言うと、最近だけでもミステリアスなキリンから始まって、心のネジ曲がった兄貴、白髪混じりの警察官(2度)とこっちが心配になるぐらい色んな役をやっている。
And even though Seki's one of my all-time favourite seiyuu, he wasn't particularly good as Manji in the Bee-train adaptation. I tried rewatching it to prepare for Tsuda's take (which didn't work for me in the trailer, to be honest) and his Manji is just...too young, too generic, too smooth. Goes to show that even a gift to the anime world like Seki needs the right direction to shine.
As for Tsuda, I feared overkill given he's been anything from a mysterious giraffe to a crooked older brother to a grizzled cop (twice) lately, but daaaaamn me if I won't hear his voice every time I reread the manga now. Yeah, even in English somehow. This might be his defining role.

最後の最後にあるbut daaaaamn me if I won't hear his voice every time I reread the manga now. Yeah, even in English somehow. This might be his defining role.がよくわからなかったのでカットしました。





・1話からガラッと雰囲気とペースが変わったのがちょっと奇妙だったが、今のところはこのアニメは好きだな。それと最小限に抑えたエンディングもどんどん好きになりつつある。
The change in mood and pacing from the first episode was a little weird, but I'm really liking this so far. Also really digging the minimalistic ED.

minimalistic=最小主義の



・どうしてredditアニメ板においてこの作品はもっと人気がでないのだろう?どろろタイプのアニメとしてはかなりいい感じの作品に思えるのだが。
How the fuck us this show not more popular on this sub? It feels like an even better dororo type show.

on this subがよくわからなかったのでカットしました。
追記:subはサブレディットのことじゃないかとコメントをいただき、修正しました。コメントをくれた方どうもありがとうございます!
sub(Subreddit=サブレディット)はテーマを決めて投稿する場所で、よく5ちゃんねるにおける「板」に相当するものと言われます。先頭に「r/」の文字列がついています。
Reddit内には10,000個以上のsubがあるのですが、その中でも毎日投稿があって盛り上がっている、人気でおもしろいsubをいくつか紹介します。
https://mizulens.net/how-to-enjoy-reddit/#toc3




・よし、漫画の内容全部ちゃんと見せてくれるってことだな。
e (2)
Yes,all of those things, give em to me

日本語訳
e (1)



・よし・・・今期は前期よりもたくさん見るものがあるな・・・少なくとも自分にとっては。
多くの青年マンガのアニメ化はこんな風に取り扱われないといけない。このクオリティのままアニメが続くものと信じたい。この作品がヴィンランド・サガと同じぐらい視聴者に愛される作品になって、酷いCGでできたゴミみたいな作品じゃない青年マンガのアニメ化をもっともっと見ることができるようになったらいいんだけどね。
Alright... this season is even more stacked than the last... at least for me. More seinens need to get this treatment, I hope this quality keeps up, if this gets as much love as vinland hopefully we'll get more seinen adaptations that aren't bad cgi garbage.



・あの男が絵に取り憑かれている一方で、万次が攻撃を仕掛けてくる敵を撃退しているところで笑ったw
夜の森の戦いの方は短かったがそれがむしろ良かった。
The scene of Manji fighting off those attackers while the guy is fixated on the painting cracked me up. The fight in the forest at night was brief but rather good.

be fixated on B=Bに執着する Bにこだわる Bに取り憑かれる



・ワァオ、暇していたこともあって適当な気持ちで見始めたけど・・これは実のところとっても良いね。これから先のエピソードが楽しみ。
Wow, I decided to pick this up randomly because I was bored.. but this is actually so good cant wait for more episodes



・おお元々素晴らしいものだと期待して見始めたのだが、その期待をさらに上回った。さらなるエピソードが待ちきれない。
Damn, I expected this to be good but it exceeded my expectations. Definitely can't wait for more.



・自分の好みより若干ペースが早かったのが残念だが、このリメイクをどんどん好きになりつつある。とても素晴らしい!
This is a bit faster paced than I would've preferred but I am really digging this remake. So good!



・たまたま1話を見る前に2話を見はじめてしまったのだが、それによって1話がさらに良いものになったように思う。無限の住人という作品を見たのは今回が初めてで、だからよくわからず2話から見始めてしまった。だがそのアクションに惚れ込みもっとこのキャラクターたちについて知りたいと思い、それから1話を見ることで回想をみるかのようにキャラクターたちについて知ることが出来たのはとても楽しい体験だった。
So I accidentally watched episode 2 before watching 1 and I feel like it made episode 1 better. I never saw the original Blade of the Immortal so im going in blind and stating with 2 to get right into the action and wanting to know more about these characters then seeing what I thought was a flashback to learn that info was a very pleasing experience.

ちょっと自信なかったのですが(特に最後)強引に意訳しました。間違っていたら教えて下さい。



・エンディングソングはシンプルだが素晴らしかったな。ああいうジャンルをなんていうか知っている人いる?もっと色んなのが聞いてみたい。
That ending song was simple yet great. Anybody know how that genre is called? I need more.



・One Two Three, Undead Tree
Yo 今のところペース進行にも関わらずこのアニメがどんどん好きになっているのだが、ホーリーシット、あのオープニングは酷いね(笑)
どうして万次の敵である剣の達人は自分がズタズタに切り刻んだ死体がゆっくりと後ろに近づいてくることに気づかなかったのだろうか?
ee
制作陣が漫画のアートスタイルを完璧に再現してくれたという点については認めないといけないな。間違いなく最初から最後まで全部見るつもりだ。
One Two Three, Undead Tree
Yo I'm liking a lot about this show so far despite the pacing issues but holy shit that OP is horrible LOL.
And how the hell do Manji's expert swordsman enemies not hear his mangled corpse getting slowly dragged from behind?
I gotta admit though, they nailed the manga's style perfectly with this art direction. Will definitely watch all the way through.



・あんなにも露骨な暴力シーンがあったあとで、コメディがあることに驚かされてしまったが、それは全然悪いものではなかった。あの気さくな会話は聞いていて面白かったし、血みどろのシーンのあと(あるいはその最中でさえもあったけど)でいいリフレッシュになったしね。
それと自分が万次と凜がいずれセックスするような予感をマジで感じてしまうのはなぜだろう?
After all the graphic violence, the comedic bits surprised me but that's not a bad thing at all. The banter is pretty fun and it's refreshing after (and even during) the gory scenes.
Also, why do I have a feeling Manji and Rin are totally gonna fuck?

banter=冗談 気さくな会話 からかい


↑のコメントへの返信
万次と凜が健全な兄妹のような関係に見えるのになぜ?という意味なら、あなたの言っていることは正しいと思う。2人がセックスをするような暗示はいまのところないからね。
if you mean Manji and Rin are like a wholesome big brother-little sister relationship, you'd be right. No semblance of behavior that would imply them ever fucking.

なんだかよくわからない文になってしまった



・面白い。浜崎がこの作品をどのように演出するのか見るのが楽しみだ。
Interesting. Can't wait to see how Hamasaki would play this one out.

浜崎[博嗣]=無限の住人の監督



・うーん、今回は凛と万次が宗里に出会う話と凶に出会う話を1話に入れるなどストーリーの展開が急だった。まだ判断するのが早いと思うが、このアニメ化が心配なりつつある。あと今回の戦いも印象に残るものではなかった(それはストーリーの展開を急いだからというのも理由にあるだろう)。次回以降が素晴らしいものになることを願おう。
明るい話題をすると、また無限の住人で関智一の声を聞けたのは嬉しい。今回は万次ではなく宗里だが(笑)。彼は本当に面白い人だ。
最後、凜が万次を「兄ちゃん」と呼ぶところはとても可愛かった。あそこは好きだ。
オープニング、エンディングは両方とも平凡かな。
Well, now they rushed both Rin and Manji meeting master Sori and the first encounter the two have against Magatsu in a single episode (it is easy to notice due how abruptly the segment of Magatsu starts respecting the previous one). I know its still early to judge, but I'm really fearing for this adaptation. The fights this episode also didn't looked very impressive (it helped they were kinda rushed), let's hope the next ones will deliver.
On a possitive note, it's a pleasure to hear Tomokazu Seki again in Blade of the Immortal, even is he's not voicing Manji, and he's here as master Sori instead (lmao). He was truly hilarious.
The final scene with Rin calling Manji "nii-chan" was pretty cute, I liked that one.
OP/ED were meh.

(it is easy to notice due how abruptly the segment of Magatsu starts respecting the previous one)がよくわからなかったのでカットしました。



・今回はその話の根幹を伝えることには成功したが、多くの人が既に指摘しているように、たくさんの出来事が非常に早く展開していった。
漫画を読んだ方が良いんじゃないかという気持ちになっている。そしておそらく漫画を読むとこのアニメ化を嫌いになってしまうのではないだろうか。
Well, this episode managed to sell me the premise. But damn, as many already pointed out, a lot of stuff is happening simply too fast.
Guess I'm better off with the mangaprobably will make me dislike this adaptation for real

premise=話の根拠、前提という意味ですがここでは根幹と訳しました。
better off with A=Aを摂取した方が良い Aの方が良い



・このアニメは雰囲気を出すことには成功しているが、万次が死なないことを考えると真剣味のある緊張感に欠けてしまうね。
The show has a decent atmosphere but there's a serious lack of tension here given that Manji can't die.


↑のコメントへの返信
お前馬鹿か?そういうのはあら捜しっていうんだよ。万次は死なないけど、2話のように引き裂かれたり戦いに負けたりするだろ。
Are you stupid? That shit is Nitpicking tier, Manji can't die but they can tear him apart and lose fights like in episode 2

nitpicking=つまらないことにこだわる あら捜しをする


↑↑のコメントへの返信
そこは重要ではない。万次はなんだかんだ最後にはあの男(凶)をほとんど殺していた。万次は負けたあとでもいつだって戦いを続けることができる。
That doesn't matter peasant, he still almost killed that guy at the end. He can always try again if he loses.

peasant=農民 小作人ですが、ここで使われている意味がわからなすぎたのでカットしました。



・今回の話は漫画の2話と3話をアニメ化したものだぞ。みんな駆け足気味とか言っているが、彼らの言っている意味がわからない。ただいくつか重要ではない会話をカットしただけだ。ただ、局面の移り変わりがうまくないから駆け足気味に見えてしまったのだろう。
あとこの作品には緊張感がないという人達に向けて言うと、確かにあなたの言っていることは正しい。今のところはな。ネタバレしたくないが、このアニメを見続ければ私の言っていることがわかるだろう。
This episode adapted 2nd and 3rd chapters of the manga. People who say it's rushed don't know what they're talking about. They only skipped some unimportant dialogue. Phasing from one scene to another is not good that's why it looks rushed.
And for people who think it has no tension. Well, you are right, for now. I don't wanna spoil so you will find out if you continue watching.





おわりに

急いでるように感じたのは、おそらくキャラクターがセリフを喋っているっていうより尺の都合に合わせて喋らされているようなグイグイ来る感じがあったからかなーと思いました(言っている意味がわからなかったらすみませんw)


ただ個人的にはこのスピード感は嫌いじゃないですね。最近アニメを見ていると間を取りすぎたせいでモッサリしてるように感じることもあったりしますが、この無限の住人にはそれがなくサクサクストーリーが進行していくので(笑)、ただ前提知識のない初見の人にストーリーがちゃんと理解できているのかそこは心配ではありますが

あとコメディ部分がちゃんと伝わっているようで良かった。原作に比べるとコメディ要素が減退しているように感じたので

とりあえず今のところは自分は楽しく見れてますね。

ではまた来週!

無限の住人(1) (アフタヌーンコミックス)
講談社 (2012-09-28)
売り上げランキング: 952